Projecte d’acció climàtica a 2n d’ESO
abr. 4, 2024Taller de Forja pels alumnes de 1r d’ESO
abr. 21, 2024No heu mirat mai a algú i heu pensat: què li deu estar passant pel cap?
Durant la setmana del 18 de març, l’alumnat de 1r d’ESO va intentar donar resposta a aquesta gran pregunta realitzant el projecte d’acció emocional, a través del qual es van treballar les competències emocionals: consciència emocional, autoregulació i autonomia.
El projecte es va estructurar com un viatge a través de les galàxies de la ira, la por, l’ansietat, la tristesa, l’amor, l’alegria i la felicitat, tenint com a punt de sortida la pel·lícula d’animació Inside Out, de Pixar. Treballant en grups i realitzant diferents activitats, amb cadascuna de les galàxies es va fer un treball vivencial, conceptual i d’expressió.
A la part de vivenciem, els alumnes van fer activitats per sentir les emocions i analitzar què passa en el nostre cos quan ens enfadem, ens espantem, plorem o riem. També van rebre xerrades d’especialistes: un mosso d’esquadra i una professora d’autoescola van parlar de com gestionar la ira; una alumna del centre va parlar de l’ansietat i un bomber de la por; una metgessa va explicar com gestionar la tristesa i l’últim dia es va fer un taller de clowning (pallasso) per expressar l’alegria i fer un tancament d’aquest meravellós viatge.
A la part de conceptualitzem, es van posar paraules a les emocions i es van treballar algunes eines per gestionar-les treballant a través de documentals i animacions curtes que portaven a les posteriors reflexions. També es va treballar el vocabulari i continguts diversos relacionats amb les activitats del dossier.
A la part d’expressió, i com a síntesi dels aprenentatges de la setmana, van crear unes catifes amb material reciclat que expressen cadascuna de les emocions treballades durant el projecte.
Així doncs, per concloure aquest projecte d’educació emocional i compartir-ho amb les famílies i el poble, aquestes catifes es plantaran a la Diada de la Flor d’Argentona (1 i 2 de juny). Alhora, aquestes competències se seguiran treballant també durant el curs a l’hora de tutoria i de manera transversal a la resta de matèries.