
L’alumnat de 4t d’ESO viatja a Roma
març 13, 2024
Projecte d’educació emocional a 1r d’ESO
abr. 8, 2024Durant la setmana del 18 de març, l’alumnat de 2n d’ESO va realitzar el projecte d’acció climàtica a través del qual va conèixer els impactes relacionats amb el canvi climàtic. Al llarg de la setmana, l’alumnat va treballar en grups d’experts per especialitzar-se en diferents temàtiques i van fer diferents activitats, tallers i sortides.
El grup d’aire va visitar la Xarxa de control atmosfèric a Mataró on va aprendre quins són els paràmetres i contaminants que s’utilitzen per caracteritzar la qualitat de l’aire i també va fer una sortida per Argentona en la qual va mesurar els nivells de CO2 a diferents indrets de la població.
El grup d’aigua va visitar la planta dessalinitzadora del Prat de Llobregat per conèixer-ne el funcionament i va treballar com optimitzar el consum d’aigua com a resposta a la problemàtica actual de la sequera.





El grup de biodiversitat va observar i estudiar l’evolució en la flora i la fauna present als entorns d’Argentona gràcies a una sortida que van fer amb l’Escola de Natura del Corredor. A més, van anar a la platja de Mataró per fer una activitat de naturalització a les dunes.
El grup de consum va rebre una xerrada de la fundació Humana per conèixer com donar una segona vida a la roba. A part, va visitar el supermercat cooperatiu de La Feixa a Mataró per familiaritzar-se amb un supermercat compromès amb la sostenibilitat i també va fer enquestes sobre els hàbits de consum als ciutadans de Mataró.



El grup de residus, a través del grup Maresme Circular, va fer una visita virtual a la planta de residus de Mataró i va fer un taller sobre com seria una ciutat sostenible. A més, van sortir per Argentona per geolocalitzar residus.
El grup d’energia es va centrar en l’estudi de les diferents energies renovables i van visitar l’EcoHub de Cabrera de Mar on van treballar el concepte d’arquitectura energèticament sostenible i van crear un jardí vertical.





Un cop els experts es van formar amb les seves especialitats va arribar el moment d’explicar tot allò que havien fet i après als seus companys de treball dels grups base. Per tal de sintetitzar els aprenentatges de la setmana, cada grup base va dissenyar una acció local que es basés en una de les problemàtiques estudiades i que es pogués dur a terme a Argentona.
Així doncs, per concloure aquest projecte d’acció climàtica i tenir un impacte real al municipi, l’alumnat de 2n d’ESO portarà a terme les accions guanyadores durant el mes de juny a Argentona.