
L’Institut d’Argentona a la II Trobada de la XERG: Fem RestaurativaMENT
juny 25, 2024
Final de curs 2023-24
juny 28, 2024L’alumnat de 2n B crea una gimcana per conscienciar i combatre el canvi climàtic.
El dia 17 de juny els alumnes de 2n B ens vam repartir per grups. Uns van anar a l’escola de Sant Miquel del Cros, i els altres es van quedar a l’institut a les classes de 2n C i 2n F, per a fer-los una gimcana sobre el projecte d’acció climàtica que hem treballat durant el curs.
El grup que vam anar a l’escola de Sant Miquel del Cros, quan vam arribar vam procedir a explicar com serien les activitats que es realitzarien durant el matí. Una d’elles consistia a trobar unes targetes amb paraules amagades sobre el canvi climàtic. L’objectiu era trobar com més targetes millor i esbrinar la paraula que s’hi amagava. Les altres activitats van consistir a fer mots encreuats, el penjat, el paraulògic, entre d’altres.
El grup que ens vam quedar a l’institut, vam realitzar la gimcana als nostres companys i companyes dels grups de 2n F i 2n C. En aquest cas les targetes les vam amagar al pati de l’institut i s’havien de trobar, i més tard esbrinar la paraula amagada. Seguidament, es van realitzar les mateixes activitats com els mots encreuats o el paraulògic, que també es van fer a l’escola.
L’objectiu d’aquestes activitats va ser conscienciar els alumnes de primària i de secundària, sobre la importància del canvi climàtic i les seves conseqüències.
Valorem positivament aquestes activitats, amb les quals, tothom va poder participar de forma lúdica. Per nosaltres ha estat una experiència molt recomanable, i gràcies a aquesta hem fet que els petits gaudeixin d’aquest aprenentatge.
Alumnes de 2n A visiten dues escoles d’Argentona.



El dilluns 17 de juny els alumnes de 2n A van anar a visitar l’escola de Les Fonts i l’escola de Bernat de Riudemeia, com a projecte de treball de síntesi.
Què va passar?
Ja que molts nens tenen molt poc coneixement d’aquests temes, els alumnes de 2n A van visitar dues escoles (les Fonts i el Bernat de Riudemeia, més específicament les classes de 1r i 2n de primària) per fer activitats relacionades amb el medi ambient.
Quin va ser el propòsit?
Gràcies al treball de síntesi de segon, la classe 2n A va organitzar unes activitats i un conte creat per ells, per presentar-ho als alumnes de 1r i 2n de primària amb la finalitat d’educar-los i conscienciar-los sobre el canvi climàtic, fent-ho des d’una perspectiva dinàmica.
Gràcies al professorat, el permís de les escoles, l’ajuda d’uns alumnes de 1r de batxillerat i l’esforç de la classe va ser possible l’activitat, fent gaudir els nens a la vegada que els ajudaven a aprendre.
Com es va organitzar? Què van fer?
La classe es va dividir en quatre grups, cadascun amb contes i activitats diferents, tals com separar cada objecte en el seu contenidor corresponent, un memori, un penjat i fins i tot una sopa de lletres!
Valoració dels alumnes
Per saber això, hem agafat un dels grups i els hem preguntat què els va semblar: “Va estar bé l’activitat, però ens hauria agradat preparar-ho amb més temps”. Aquest va ser el comentari més destacat, alguns alumnes també van afegir que havia sigut un projecte molt important per l’educació dels nens. I alguns altres, van opinar que els va agradar molt l’activitat perquè van estar amb els nens, que van ser molt amables i divertits (es notava com a més d’un se li va desfer el cor).
Com va ser el dia de l’exposició?
Els alumnes van estar a classe a les 8:00 com de costum en l’horari d’institut. Després d’una repassada ràpida de tot, es van dirigir a les escoles (i d’allà es van dirigir a les classes). Van fer les activitats en 30 min (la majoria dels grups, encara que uns van trigar bastant més), després d’això, van passar l’hora de pati a l’escola, on alguns van decidir jugar amb els nens petits.