
El vòlei creix a l’Institut d’Argentona 🏐
juny 20, 2025
Bon estiu! Informacions importants de final de curs
jul. 3, 2025Aquest curs, l’alumnat de l’optativa de Robòtica de 1r de Batxillerat ha posat en pràctica tot el que ha après d’una manera original i engrescadora: creant un escape room tecnològic dins del Taller de Tecnologia.
El projecte ha estat una autèntica experiència de creació col·lectiva. Cada alumne, individualment o en parelles, ha dissenyat una prova basada en dispositius electrònics i elements programables. El professor també ha participat amb alguna prova pròpia, però han estat els alumnes qui, en les darreres setmanes del curs, han assumit el repte de donar coherència narrativa a totes les proves i de muntar físicament l’espai del joc.
Les proves estaven connectades dins d’una història que girava al voltant d’un objecte molt desitjat: la targeta del professor que dona permís per anar al lavabo. Aquesta targeta estava protegida dins d’una caixa tancada amb un pany magnètic, i només es podia obrir introduint un codi. Per descobrir aquest codi, els participants havien de superar la resta de proves repartides per tot el taller.
Entre els dispositius creats per l’alumnat tenim els següents:
- Un cotxe teledirigit que es pot controlar amb una tauleta.
- Un braç robòtic funcional amb una pinça.
- Un piano electrònic construït amb polsadors.
- Un joc de reflexos amb llums i polsadors.
- Un repte visual basat en una tira de LEDs RGB direccionables.
Tots aquests dispositius s’han construït utilitzant plaques programables com Arduino i ESP32, i molts elements físics han estat dissenyats i fabricats amb la talladora làser de l’institut, potenciant així l’ús de tecnologies de fabricació digital.
La setmana passada, els alumnes van tenir l’oportunitat de fer passar companys i professorat per l’escape room, que va resultar tot un èxit. Aquest projecte ha estat una original forma de tancar el curs, i una demostració clara que la robòtica, la programació i el pensament computacional poden combinar-se amb la narrativa i la creativitat per generar experiències d’aprenentatge memorables.



